П`ятниця
03.05.2024
07:26
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Досвід роботи [6]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22

Головна » Статті » Математика » Досвід роботи

Конспекти уроків

 

 

 

 

 

 

 

Конспекти уроків

математики

з використанням диференціації

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку математики у 3 класі


Тема. Кратне порівняння чисел. Знаходження значення виразів. Розв’язання задач на дві дії


Мета:

·        ознайомити учнів з кратним порівнянням чисел;

·        вчити учнів розрізняти відношення «на … менше» від «у … разів менше»;

·        розвивати обчислювальні навички, вміння порівнювати величини і числа, логічне мислення, на основі диференційованих завдань – самоаналіз, самоконтроль, самооцінку;

·        формувати інтерес до повчальних мультфільмів, бажання наслідувати позитивних героїв.


Обладнання: підручник для 3 класу «Математика» (автор М.В. Богданович), макет телевізора, іграшкові герої, шаблони телефона, квіток, хмаринок, ланцюжків для проведення усної лічби, індивідуальні картки для самостійної роботи.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Встали всі рівненько,
         Усміхнулися гарненько.
         Не дрімати, не лежати,
         Лише думати й міркувати.
 О.І. Дацко

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-     Сьогодні ми подорожуємо по країні «Мутляндія». Герої на екрані іграшкового телевізора. Вони допоможуть вам порівнювати величини і числа, знаходити значення виразів, розв’язувати задачі.
ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань
1. Перевірка домашнього завдання.
а) Задача № 218. Вчитель підготував на дошці таблицю:

 

Маса 1 сітки

Кількість сіток

Загальна маса

Батько

 

 

 

Син

 

 

 

Учитель спочатку записує в таблицю умову задачі, а потім – розв’язування задачі (діями або виразом).
б) № 217. Пояснення учнями ходу розв’язування виразу зі зміною.
2. Усні обчислення.
- Ведмедик хоче з вами пограти. Він увімкнув червоний, жовтий і зелений кольори світлофору.
(Дошка поділена на три частини (середній, достатній і високий рівні). На кожній з них макет гри. Учитель вивішує над кожною частиною дошки світлофор із певним кольором.)
-     Хто який колір світлофора зможе увімкнути самостійно?
(Учні викладають на парті світлофор певного кольору – це дає змогу вчителю визначити, хто яке завдання вибрав.)
-     Результати обчислень запишіть на планшетах. Час для виконання 3 хвилини.

Гра «Ланцюжки».

         54 : 6 • 4 : 6 : 6

 
3. Робота з індивідуальними картками.
(У кожного учня на парті є три картки із завданнями: картка 1 – середній рівень, картка 2 – достатній, картка 3 – високий.)
- Просигналізуйте світлофорами певного кольору, хто яку картку обрав для себе.
(Учні викладають на парті світлофори певного кольору.)
Картка 1
Користуючись таблицями множення числа 6 і ділення на 6, розв’яжи приклади.
6 · 7 = ________  6 · 5 +54 = _________
42 :6= ________  6 · 4 – 11 = _________
Картка 2
Розв’яжи приклади.
6 · 8 + 14 = ___________  6 · 9 – 23 = ___________
6 · 4 – 10 = ___________  36 : 6 + 20 = __________
Розв’яжи приклади. Запиши їхню відповідь у порядку зростання.
(65-29) : 6 = ___________ 65 – 54 : 6 = ___________
36 + 42 : 6 = ___________ (39 +15) : : = ___________
Картка 3
Запиши вирази. Обчисли.

Множник

6

5

4

Множник

(72 – 64)

(43 – 36)

(12 : 6)

Добуток

 

 

 

·                   Перевірка виконання.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.                Підготовчі вправи.
-     На планшетах намалюйте 2 трикутники. Під ними – 8 квадратів.
-     На скільки більше квадратів, ніж трикутників? (На 6.)
-     На скільки менше трикутників, ніж квадратів? (На 6.)
-     Як ви дізналися? (8-2=6.)
-     Який висновок можна зробити? (Щоб дізнатися на скільки одне число менше або більше, ніж друге, треба від більшого числа відняти менше.)
-     А зараз завдання від зайчика.
На одну поличку поклали 3 книжки, а на другу – чотири рази по три книжки.
-     Скільки виклали книг на другу полицю? (12 книг.)
-     Що можна сказати про кількість книжок на першій полиці порівняно з кількістю на першій? (Їх у 4 рази більше.)
-     Який можна зробити висновок? (Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше, ніж друге, треба більше число поділити на менше.)
2. Первинне закріплення. Робота на планшетах.
Перший етап. Колективне завдання.
- Перше число 15, друге – 3. у скільки разів друге число менше, ніж перше? (У 5 разів.)
(Учні, які обчислили правильно, викладають на парті («вмикають») червоний колір світлофора і виконують самостійно завдання першого варіанту (див. таблицю). З рештою учнів учитель розв’язує № 221 і додаткове завдання на планшетах.)
·                   Робота над № 221.
-     У скільки разів більше синіх фігур, ніж червоних?
-     Як ви про це дізналися?
-     Складіть вираз.
·                   Робота на планшетах.
-     Перше число 21, друге – 3. у скільки разів друге число менше, ніж перше? (У 7 разів.)
(На цей раз, хто виконав правильно, викладає на парті світлофор жовтого кольору.)
·                   Перевірка виконання завдання.
Другий етап.
(Учні, які самостійно впоралися із завданнями першого етапу, відповідно розв’язують завдання першого і другого варіантів (див. таблицю). З рештою учнів учитель працює над завданням № 222. хто самостійно впорається із завданням, викладає світлофор зеленого кольору.)
Третій етап.
(Учні виконують завдання з таблиці по варіантах.)

 

І варіант

ІІ варіант

ІІ варіант

Перший етап

1.У скільки разів 42 більше, ніж 6?
2.У скільки разів 6 менше, ніж 48?

 

 

Другий етап

В одному ряду 12 яблунь. У другому ряду 6 яблунь. У скільки разів більше яблунь в першому ряду, ніж у другому?

У скільки разів 24 більше, ніж 6? У скільки разів 6 менше, ніж 42?

 

Третій етап

Складіть задачу про масу курки й індика.

В одному відрі 18 кг картоплі,а в другому – 6 кг картоплі. У скільки разів менше картоплі в другому відрі, ніж в першому?

У скільки разів 18 більше, ніж 6? У скільки разів 6 менше, ніж 54?

Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого
1. Робота з підручником.
- Лисичка принесла нам підручник і пропонує продовжити роботу.
а) № 219.
- Як ви дізналися, що відрізок АВ у 5 разів коротший за відрізок КМ?
- Про що ще ви дізналися, виконавши цю дію?
б) № 223.
Учні обчислюють числові вирази з коментуванням.
в) Задача № 224.
Учні колективно аналізують умову задачі. Хто може, розв’язують самостійно, решта – під керівництвом учителя.
2. Розвиток логічного мислення.
- Лисичка знову хоче розв’язати задачу.
* Диференційовані завдання до задачі № 225.
Перший етап. Аналіз умови задачі.
-     Про кого йдеться в задачі? (Про батька, маму і сина.)
-     Скільки років батькові? (32 роки.)
-     Чи відомий вік мами? (Ні.) Що про це сказано в задачі? (Мама на 4 роки молодша від батька.)
-     Що означає слово «молодша»? (Міркування учнів.)
-     Чи відомий вік сина? (Ні.) що про це сказано в задачі? (Він у 4 рази молодший від матері.)
(Під час аналізу умови задачі учитель записує короткий запис умови задачі на дошці.)

Батько – 32 роки
Мати - ?, на 4 роки молодша
Син - ?, у 4 рази молодший

Розгляньте короткий запис до задачі. Хто може самостійно розв’язати задачу, «увімкніть» червоний колір світлофора і приступайте до роботи.
Другий етап.
(Учні, які розв’язують задачу самостійно (червоний колір світлофора), потім отримують завдання скласти вираз до задачі. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.)
-     Чи можемо відразу дізнатися, скільки років синові? Чому? (Ні. Тому що не знаємо, скільки років мамі.)
-     Чи можемо дізнатися, скільки років мамі? Що означає «на 4 роки молодша»? (Їй на 4 роки менше, ніж татові.)
-     Хто може самостійно розв’язати задачу, «увімкніть» жовтий колір світлофора.
Третій етап.
(Учні, які «увімкнули» червоні і сині кольори світлофора виконують додаткові завдання (за вибором учителя). Решта викладають на парту зелений колір світлофора і записують розв’язання задачі під керівництвом учителя.)
VI. Домашнє завдання
Виконати №№ 226, 227. До № 227 додаткове завдання: «Скільки літрів пального потрібно для 4 годин роботи такого двигуна?» (для учнів, у яких найбільше червоного кольору світлофора).
VII. Підсумок уроку
-     У кого якого кольору світлофори «світили» впродовж уроку?
-     Чиї завдання були для вас найцікавішими? (Учні називають імена казкових героїв.) А чиє було важким для виконання? (Учні називають імена казкових героїв.)


Категорія: Досвід роботи | Додав: pristavka (01.02.2014)
Переглядів: 2188 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples