П`ятниця
22.11.2024
04:12
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Мій сайт
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Досвід роботи [6]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22

Головна » Статті » Математика » Досвід роботи

Свято цікавої математики

Ми в подорож сьогодні вирушаєм,

В незвідані і незнайомі далі.

Країна незвичайна нас чекає,

Котрої  на карті немає.

 

Живуть тут скромні цифри-трудівнички,

Самі такі здавалось невеличкі.

Ці нулики, п’ятірки, одинички

Сумлінно трудяться із ранку й до зорі,

 

Щоб ми могли усе порахувати

Невтомні цифри ці малята

Складають числа день при дні.

Великі і маленькі, цілі і дробові,

 

Додатні і від’ємні, складені й прості.

Отож, вперед! Часу не гаймо,

Мерщій в дорогу вирушаймо,

Бо вже нам браму відкриває

Їх стольне місто – Цифроград.

 

Барабанний бій. Входить глашатай і читає:

 

«Указ її величності, цариці всіх наук Математики: «Її величність, цариця всіх наук, Математика, оголошує конкурс на звання найкмітливішого мешканця свого королівства. Це звання буде присуджене тому, хто найшвидше, найкраще, найправильніше відповість на всі запитання її величності цариці. Переможець одержить подарунок із її рук»

 

Отже розпочинаємо наш конкурс  «Математика у світі казок».

 

Казка стукає у двері

Привітаємо її,

І що б там не говорили

Ми впізнаємо її.

Ми - на шляху у світ казок!

 

Ведучий 1.

Казка — це жанр творчості, який кожен полюбляє з дитинства. Казки бувають різні — соціально-побутові, героїчні. фантастичні, про  тварин. Ми ж сьогодні зустрінемося з не­звичайною казкою — математич­ною. Чим вона відрізняється від інших?

 

 Ведучий 2

А тим, що поряд із жит­тєвою мудрістю в ній присутня ще й мудрість наукова, матема­тична. Отже, ласкаво просимо до казки!

 

Ведучий 1                 

Вам казка чарівна підкаже пораду, в ній знайдете завжди утіху й відраду. Давайте ж на хвильку заглянемо в казку.

 

Ведучий 2.

Сьогодні ми не лише почуємо математичні казки, ми зможемо визначити найкращих знавців і казок, і математики серед команд, які зараз з'являться на сцені.

 

Ведучий 1.

Дозвольте предста­вити вам команду «Винахідливі» ( 5,6,7 клас) та її суперницю — команду «Кмітливі» (5,6,7клас). Привітаємо їх аплодисментами.

Команди під привітальні аплодисмен­ти виходять на сцену.

 

 «Винахідливі»

Капітан. Команда «Винахідливі» до змагання готова! Наш девіз:

 

Винахідливі завжди

Сухими вийдуть із води.

 

«Кмітливі»

Капітан. Команда «Кмітливі» до змагання готова! Наш девіз:

 

Кмітливі труднощі долають,

Вони завжди перемагають.

 

Вікторина “Що я знаю про казку?”

  1. Якими словами розпочинаються казки? (Жили – були… Десь – колись…)
  2. Як одним словом називають початок казки? (Зачин)
  3.  Де найчастіше відбувається дія казки? (За тридев’ять земель, у тридесятому царстві…)
  4.  Які числа часто повторюються в народній казці? (3,7,9 – три брати, три завдання, три загадки, сім братів…)
  5.  Окрім дійових осіб у казках діють і чарівні предмети. Назвіть їх. (Дзеркальце, килим – літак, скатертина – самобранка, жива та мертва вода, лялечка, чарівний клубочок, каблучка, яблучко, сокира…)
  6.  У казках зустрічаємось із героями як реальними, так і фантастичними. Кого з фантастичних героїв ви б могли назвати? (Баба – Яга, Змій Горинич, золота рибка, джин, Чудо – Юдо…)
  7.  А як зазвичай казки закінчуються? (Перемогою добра над злом, здійсненням бажань головного героя…)
  8.  Які слова читаємо в кінці казки? (“І стали вони жити – поживати, добра наживати”, “Хто слухав казку, тому бубликів в'язку”, “Вам казочка, а мені бубликів в'язочка”, “Ось і казці кінець, а хто слухав - молодець”)
  9.  Як одним словом ці слова називають? (Кінцівка)

 

Запитання для команд, відповіді пишуть на листочках.

 

1. Називати казки, в назвах яких використовують натуральні числа.

2. Назвати прислів’я, загадки, де використовують числа.

3. Які числа частіше використовують у казках?

4. Які числа найчастіше використовують у прислів’ях?

5. Що може означати математичній запис «7≠1» в усній народній творчості?

(«Семеро одного не чекають», «сім раз відмір, один раз відріж» тощо.)

 

Конкурс 1. Згадай назви казок.

Я коротко змальовую сюжет відо­мої казки. Команди пишуть її на­зву на аркуші. Після того як усі казки відгадано, потрібно відпо­вісти на запитання: «Що об'єднує всі ці казки?».

1)     Казка про друзів, двоє з яких недбало поставилися до побудо­ви своїх будинків і потім виму­шені були проситися до третього в будинок, збудований міцно та якісно;  (Троє поросят)

2)  Казка, основна мораль якої така: діти, не відчиняйте двері невідомим особам, навіть якщо - вони говорять маминим голосом; 

( Семеро козенят)

3)     Двоє з героїв цієї казки тільки й знали, що співали й танцювали, а третій, працьовитий, спік пи­ріжків та, перш ніж пригощати, нагадав цим двом, хто все робив;   (Півник і двоє мишенят)

4)  У цій казці дівчинка спочатку зіпсувала всі меблі, потім з'їла обід господарів будинку, а потім лягла на їхні ліжка та й заснула.

(Три вед­меді)

Усі казки об'єднує те, що в їх на­звах є числа і дійові особи — тва­рини.

 

Конкурс 2.  Назви  казку.

 

         Зараз  піде мова про пред­мети, які мають форму геомет­ричних фігур. Вам потрібно всі геометрично-казкові предмети повернути до своїх казок, вгадав­ши й сам предмет, і назву казки.

Предмет перший. Їстівна куля, діаметром не більша від санти­метра, яка дуже заважала спати одній особі. (Горошина з казки «Принцеса на горошині»)

Предмет другий. Пара зрізаних циліндрів, які могли ходити без втручання людини. (Цеберки з казки «По щучьему велению»)

Предмет третій. Плетений пара­лелепіпед, в якому сховалася дівчина з пиріжками. (Короб з казки «Маша і ведмідь»)

Предмет четвертий. Круг, який про­ковтнула рептилія. (Сонце з каз­ки «Крадене сонце»)

Предмет п’ятий. Куля, що котилася від одного звіра, до другого

 

Конкурс 3. Казкові задачі.

У цьому конкурсі потрібно роз­в'язати задачі, які складені за ма­теріалами відомих казок.

Задача 1. Згадаємо казку «Лисичка-Кума». Лисичка, прикриваю­чись тим, що її нібито на хрести­ни кличуть, потай від Ведмедя їла день за днем його мед. У Ведмедя в коморі стояло 32 глечики з медом. Першого дня вона з'їла восьму частину меду, другого — четверту частину від залишку, третього — третю частину від того, що залишилося. Запитання: скільки меду залишилося у Ведмедя після Лисичкиного частування?

Відповідь. 1) 32:8=4 (з’їла І-го дня), залишилося 32-4=28

                   2) 28:4=7 (з’їла ІІ-го дня), залишилося 28-7=21

                   3) 21:3=7 (з’їла ІІІ-го дня), залишилося 21-7=14 глечиків.

 

Задача 2. Казка «Івасик-Телесик». Прийшла мати на берег і кличе свого сина: «Івасику, Телесику, приплинь-приплинь до бережка». Івасик у цей час знаходиться за 990 м вгору по річці. За який час він припливе до берега, якщо він буде  пливти зі швидкістю 1,5м/с? (Відповідь записати у хвилинах)

Відповідь. 990:1,5=660 с,

                   660:60=11 хв

 

Конкурс 4. Знайомий сю­жет.

 Прослухавши математичну казку, спробуйте вгадати, сюжет якої відомої казки вона повторює. Назвіть автора цієї казки та всіх героїв.

 

Казка перша

Гуляло Натуральне число площи­ною та побачило нічийну пряму.

—     Хто-хто на прямій живе? — за­питало число.

Не почувши відповіді, поселило­ся число на прямій і стало на ній жити. Пробігало мимо Ціле чис­ло. Побачило пряму. Підбігло до неї й запитує:

—Хто-хто на цій прямій живе?

—Це я, число Натуральне. А ти хто?

—А я Ціле число. Пусти мене до себе.

—Заходь.

Стали вони жити разом. Не про­сто жили — працювали. Нату­ральне прибутки рахує, Ціле — борги.

Пробігало поряд Дробове число. Побачило пряму й запитує:

—Хто-хто на прямій живе?

—Це я, число Натуральне.

—Це я, число Ціле. А ти хто?

—Я число Дробове, пустіть до себе.

Стали жити разом. Кожне своєю справою займається. Дробовому, наприклад, дуже були раді, коли потрібно було щось поділити на частини або виміряти. Місця всім вистачало. Були навіть і такі кімнати, у яких ще й ніхто не мешкав.

Завітало потім на пряму ірраціо­нальне число. Стало допомагати Раціональному у вимірюваннях. Та тіснувато стало на прямій. Жодного вільного місця. Аж тут пробігає мимо Дійсне. Про­ситься на пряму жити. На що її мешканці хором відповідають: «Вибач, друже, та вже немає в нас місця».

—     А може я все ж таки спробую?

Полізло Дійсне число на пряму. Лізло-лізло, аж поки пряма не витримала, розвалилася — і ви­котилися всі числа на площину.

Відповідь. Українська народна казка «Рукавичка» або російська «Теремок».

 

Казка друга                    

Були собі Трикутник і Трапеція. Зустрілися якось на площині й стали приятелями. Запросила Трапеція Трикутника до себе в гості. Приходить Трикутник, а Трапеція запросила Діагональ, щоб та їх розважила. Багато чого цікавого розповідала Діаго­наль, та Трикутник не зрозумів ні слова.

— Вибач, Трикутничку, кого мала, з тими тебе й приймала.

—     Та спасибі ж, — мовить Трикутник, — приходь же й ти, Трапеціє, до мене в гості.

От уже прийшла Трапеція до Три­кутника. А він запросив Медіану. Багато    цікавих    властивостей розповідала Медіана. Та Трапеція не зрозуміла ані словечка. Розгніва­лася Трапеція. Так розгнівалася, що й подякувати забула. Від того часу не приятелюють трикутники з чотирикутниками.

Відповідь. Українська казка «Ли­сичка та Журавель».

 

Конкурс 5. Художній

Для виконання завдань цього конкурсу вам потрібно включити уяву й намалювати об­раз цариці математики. Подумай­те, чим вона відрізнятиметься від людських царів, як її обличчя та одяг підкреслюватимуть, що це саме вона математична цариця. Свій малюнок бажано супроводи­ти й словесним поясненням.

 

Барабанний бій. Входить глашатай і читає: «Указ її величності, цариці всіх наук Математики. Звання найкмітливішого мешканця королівства Математики присуджено … Звання кмітливих мешканців присвоєно…»

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Досвід роботи | Додав: pristavka (05.04.2014)
Переглядів: 2507 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples