Меню сайту |
|
|
Категорії розділу |
|
|
Наше опитування |
|
|
|
Зоряна година
| 21.01.2016, 18:18 |
- Добрий день, шановні гості! Сьогодні ми зібралися, щоб разом, щоб відзначити День української писемності і мови і разом з цим провести змагання під назвою «Зоряна година».
- У цей день в Україні прийнято проводити конкурси знавців української мови. По радіо диктують диктанти.
- Конкурс було засновано Міністерством освіти і науки України та Ліги українських меценатів, головну роль у цьому зіграв Петро Яцик. Хто ж це такий?
- Петро Яцик - українець з Прикарпатського села Верхнє Синьовидне, який емігрував у Канаду, зумів там створити будівельну корпорацію та стати мільйонером. П.Яцик був одним із ініціаторів проведення конкурсу з української мови та надав фінансову підтримку для його проведення. Він приїздив в Україну разом з донькою Надією, був почесним гостем конкурсу. Після смерті Петра Яцика конкурсу було присвоєно його ім'я. Фонд, який створила його донька, всі ці роки здійснював фінансову підтримку конкурсу.
- Зі здобуттям Україною незалежності, одним із найважливіших завдань, яке постало перед державою, було створення всебічних умов для розвитку і утвердження української мови як державної.
- Відзначення свята української писемності і мови є добрим початком розголосу нашої історичної слави, утвердженням українців як великої нації, що має за плечима тисячолітню історію, а попереду перспективу сходження і розвитку.
- Свято, як і Міжнародний конкурс з української мови, спрямоване на підтримку рідної мови, з метою привернення уваги світового українства до проблем української мови, на необхідність її вивчення і розвитку, пропаганду і популяризацію української мови, та, водночас, демонстрацію її краси і багатства, літературної довершеності.
- Отже, починаємо! Послухайте умови змагань.
Конкурс 1. Розминка.
Кожна команда має одну хвилину, щоб дати якомога більше відповідей на поставлені питання. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Скільки ви дасте правильних відповідей, стільки балів ви заробите!
Вперед!
1. Воно буває усне і писемне. (Мовлення)
2. Книгозбірня, книгосховище. (Бібліотека)
3. Скільки в українській мові голосних звуків? (6)
4. Хто найпершим створює книгу? (Автор)
5. Що означає вислів «як кіт наплакав»? (Мало, небагато)
6. Жанр твору «Мудра дівчина» (Казка)
7. Що означає слово «теревені». (Розмови, балачки)
8. Антонім до слова мир. (Війна)
9. Об’єднані за змістом речення. (Текст)
10. Автор вірша «Соняшник». (Д. Павличко)
11. Синонім до слова брами. (Ворота)
12. Твір «Лісовою стежкою» О. Донченка за жанром… (Оповідання)
13. В гостях добре, … (а вдома – краще)
14. Хто автор казки «Жевжик»? (В. Нестайко)
15. Що означає слово «незабаром»? (Скоро)
16. Що виражає речення? (Закінчену думку)
17. Слова, близькі за значенням. (Синоніми)
18. Підмет відповідає на питання… (хто? що?)
19. Синонім до слова міркує. (Думає)
20. Скільки звуків у слові я? (Два)
21. Що значить «накивати п’ятами»? (Втекти)
22. Основоположник української мови. (Т. Г. Шевченко)
23. Що посієш, … (те й пожнеш)
24. Прикметник від слова зима. (Зимовий)
25. Прізвище Кощія. (Безсмертний)
26. Слово подарують у минулому часі. (Подарували)
27. Які комахи гудуть над вишнями у вірші Шевченка? (Хрущі)
28. Буква, яка не позначає звука. (М’який знак)
29. Що означає вислів «пекти раків». (Почервоніти)
30. Протилежні за значенням слова. (Антоніми)
31. Спільна частина споріднених слів. (Корінь)
32. Антонім до слова радіє. (Сумує)
33. Скільки букв у слові день? (Чотири)
34. Жанр твору «Каїн і Авель» (Легенда)
35. Хто пише вірші? (Поети)
36. Синонім до слова відважний. (Сміливий, хоробрий.)
37. У якому місті похований Т. Г. Шевченко? (У Каневі)
38. У якому місяці народилася Леся Українка? (У лютому)
39. Чого більше у слові що: букв чи звуків? (Звуків)
40. Автор оповідання «Ласочка». (Г. Тютюнник)
41. Подруга Кая з казки “Снігова королева». (Герда)
42. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
43. Острів на якому засновано Січ. (Хортиця)
44. Найвищі гори в Україні. (Карпати)
45. Дію предмета означає… (дієслово)
46. Жартівливі вірші. (Гуморески)
47. Прізвище поетеси Лесі Українки. (Косач)
48. Головна вулиця столиці України. (Хрещатик)
49. Вірші пише поет, а музику… (композитор)
50. Український народний танець. (Гопак)
Конкурс 2. Транслітерація.
Кожній команді дається слово, яке треба проказати по букві. Член команди називає одну букву, його товариш другу і так далі.
І команда – слово «ллється»
ІІ команда – слово «проїжджа»
ІІІ команда – слово «обличчя»
ІV команда – слово «синьоокий»
V команда – слово «майорить»
Номер художньої самодіяльності від уболівальників
Конкурс 3. Тиха літера.
Одна з букв веде себе найскромніше. Вона тиха. Самостійно нічого не вирішує, не вимовляє жодного звука. Її вважають безголосою, завжди згадують однією з останніх. А виявляється – це одна з найактивніших букв. Без неї не може в багатьох випадках проявити себе аж 9 звуків.
- Вам дається одна хвилина на роздуми. Тож яка це буква?
(Діти радяться і пишуть свою відповідь на листку. Після закінчення часу здають свої відповіді журі.)
- А тепер порадьтеся і скажіть, після яких літер може стояти м’який знак? Вам 1 хвилина!
Номер художньої самодіяльності від уболівальників
Конкурс 4. Абетковий.
Для гри потрібні набори карток із словами, які учні мають розкласти за алфавітом, враховуючи не лише першу, а й наступні букви. Картки кожного набору кладуть в окремі конверти.
автобус аґрус алфавіт бабуся абрикос
адреса Андрій аналіз барбарис автобус
антена артист груша вишня білка
бджола боротьба ґедзь домівка жабка
бухгалтер буде липа дуб індик
килим ковзани машина Львів калина
кулемет ліжко сила ожина лис
пішки призьба скаче озеро ліс
сільрада спідниця слово Уляна шовк
стілець фуфайка часник фарби щавель
Для виконання надається 1 хв.
Номер художньої самодіяльності від уболівальників
Конкурс 5. Капітанський.
(Капітани витягають з розписного горщика назву фразеологізму, записану на листку)
1. Пояснити фразеологізм.
• І за холодну воду не братися.
• Танцювати під чужу дудку.
• Товкти воду в ступі.
• Вийти сухим із води.
• Майстер на всі руки.
• Зробити ведмежу послугу.
• Клювати носом.
• Накивати п’ятами.
• Бити байдики.
• Біла ворона.
2. Віднови вірш.
За 1 хвилину ви повинні відновити вірш, записавши проти переплутаних рядків вірша правильний номер рядка.
• Чогось мені не весело, ___
Він дивиться розумно ___
Але мені з ним сумно ___
Хоч маю вдома песика. ___
• Корінець, корінець, - ___
Мов пружина скручений ___
З деревом розлучений ___
Де початок, де кінець ___
• Тільки дощ, як кулемет. ___
У дзвіночку добре спати. ___
Виглядає бджілка з хати, ___
Цей дзвіночок – як намет. ___
• Під дверима кіт сидить ____
Сонце світить, а не гріє. ____
Сніг, летить і вітер віє, ___
І від холоду тремтить. ____
• Та нагород за це не вимагай ____
Лише в добро і вищу правду віра____
Сказав мудрець: «Живи, добро звершай!____
Людину відрізня від мавпи і від звіра. _____
Конкурс 6. Поетичний.
Командам даються аркуші з римованими кінцівками віршів. За 2 хвилини слід скласти вірша, а вболівальники займаються тим самим.
• ………….. холодні
…………...голодні
…………... годівнички
…………... синички
…………… навесні
…………... пісні.
• ………….. сніжинки
…………... ялинки
…………... дворі
…………... снігурі
…………… невеличкі
…………... годівнички.
• ………….. вербичка
…………... годівничка
…………... угорі
…………... снігурі
…………… пригощаєм
…………... чекаєм.
Слово журі. Підведення підсумків.
Нагородження переможців.
Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 1 ім. В. Стрельченка
Мовна гра
«Зоряна година»
Суми
автобус аґрус алфавіт бабуся абрикос
адреса Андрій аналіз барбарис автобус
антена артист груша вишня білка
бджола боротьба ґедзь домівка жабка
бухгалтер буде липа дуб індик
килим ковзани машина Львів калина
кулемет ліжко сила ожина лис
пішки призьба скаче озеро ліс
сільрада спідниця слово Уляна шовк
стілець фуфайка часник фарби щавель
• І за холодну воду не братися.
• Танцювати під чужу дудку.
• Товкти воду в ступі.
• Вийти сухим із води.
• Майстер на всі руки.
• Зробити ведмежу послугу.
• Клювати носом.
• Накивати п’ятами.
• Бити байдики.
• Взяти ноги на плечі.
Чогось мені не весело, ___
Він дивиться розумно ___
Але мені з ним сумно ___
Хоч маю вдома песика. ___
Корінець, корінець, - ___
Мов пружина скручений ___
З деревом розлучений ___
Де початок, де кінець ___
Тільки дощ, як кулемет. ___
У дзвіночку добре спати. __
Виглядає бджілка з хати, __
Цей дзвіночок – як намет. __
Під дверима кіт сидить ____
Сонце світить, а не гріє. ___
Сніг, летить і вітер віє, ___
І від холоду тремтить. ____
Та нагород за це не вимагай___
Лише в добро і вищу правду віра___
Сказав мудрець: «Живи, добро звершай!____
Людину відрізня від мавпи і від звіра. _____
_______________________ холодні
________________________голодні
_____________________годівнички
_______________________ синички
________________________навесні
__________________________пісні.
_______________________сніжинки
_______________________ялинки
________________________ дворі
_______________________снігурі
______________________невеличкі
_____________________годівнички.
_______________________вербичка
_____________________годівничка
__________________________угорі
_________________________снігурі
_____________________пригощаєм
________________________чекаєм.
Команда “Мовознавці»
Наш девіз:
Рідну мову треба знати
Слова любити й поважати.
Команда “Мовознавці»
Наш девіз:
Рідну мову треба знати
Слова любити й поважати.
Команда «Мовознавці»
Наш девіз:
Рідну мову треба знати,
Слова любити й поважати.
Команда: «Мовознавці»
Наш девіз:
Рідну мову треба знати
Слова любити й поважати.
Команда «Мовознавці»
Наш девіз:
Рідну мову треба знати,
Слова любити й поважати.
Команда «Мовознавці»
Наш девіз:
Рідну мову треба знати,
Слова любити й поважати.
бабуся абрикос
барбарис автобус
вишня білка
домівка жабка
дуб індик
Львів калина
ожина лис
озеро ліс
Уляна шовк
фарби щавель
_______________________ холодні
________________________голодні
_____________________годівнички
_______________________ синички
_______________________сніжинки
_______________________ялинки
________________________ дворі
_______________________снігурі
Створи метафору
Лебідь
Який? На що схоже?
Образне словосполучення:
Образне речення:
Створи метафору
Лебідь
Який? На що схоже?
Образне словосполучення:
Образне речення:
Створи метафору
Каченя
Яке? На що схоже?
Образне словосполучення:
Образне речення:
Створи метафору
Каченя
Яке? На що схоже?
Образне словосполучення:
Образне речення:
|
Категорія: Розробки уроків | Додав: pristavka
|
Переглядів: 536 | Завантажень: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|
Вхід на сайт |
|
|
Пошук |
|
|
|